Istniej wiele definicji programów nauczania dla dzieci. Z jednej strony istnieją programy i style nauczania oparte na pomysłach dziecka. Programy te są opracowywane przez nauczyciela i dziecko. Znajdziemy również programy z niewielkim wkładem dziecięcych pomysłów, poza pozostawionym dziecku „wolnym czasem”.

Prawidłowy program nauczania dzieci w wieku przedszkolnym, to taki znajdujący się pomiędzy przedstawionymi powyżej podejściami. Właściwy program nauczania to taki, w którym zjawiska i podstawowe zagadnienia są ustalane przez nauczyciela. Być może wynikają one z zainteresowania zaobserwowanego w grupie dzieci, jednak nie może to nigdy być wybór przypadkowy. Kiedy już zagadnienie zostaje przedstawione dzieciom, ich własna ciekawość prowadzi je do poszukiwania i odkrywania. Z tej perspektywy, nie należy zadawać pytania „ Kto zadał pytanie?” lecz raczej „Czy dzieci są zaangażowane?”. Dzieci muszą pojmować treść zagadnienia, ale nie muszą go inicjować.

Dobór i dostępność materiałów jest bardzo istotna w procesie nauki. To poprzez dostępne materiały dzieci konfrontują i rozpoznają omawiane zjawisko. W miarę możliwości, materiały muszą być jasne, przejrzyste i odpowiednio dobrane, ponieważ pozwalają dzieciom skupić się na istotnych aspektach badanego zjawiska. Materiały użyte do badania nie mogą swoim wyglądem i zmanipulowaną treścią zmieniać sposobu myślenia i działania dzieci.

Jako przykład można podać tu gotowe tory, po których porusza się dany przedmiot (tj. kulka, samochód wyścigowy). Wszystko co dzieci muszą zrobić to puścić przedmiot i obserwować jak ona się porusza. Zabawa ta zupełnie różni się od samodzielnego stworzenia toru z przedmiotów, tj. klocki, rynny, pochylnie tak aby kulka stoczyła się ze stoku, po rogach, po przecięciach części i ominęła wszystkie przeszkody przeszkadzające w dotarciu do mety. Inny przykładem jest wykorzystanie przejrzystych rur, kroplomierzów, i lejków w badaniach wody. Wykorzystane materiały są przeźroczyste a przepływ wody widoczny.

Nauczanie języka angielskiego w przedszkolu ma na celu przede wszystkim stworzenie atmosfery zabawy, która sprzyja nauce w przypadku najmłodszych uczniów, motywowanie dzieci oraz wykorzystywanie ich naturalnych predyspozycji do rozwijania umiejętności językowych. Nauczanie języka angielskiego ma wspomóc rozwój kompetencji komunikacyjnej dziecka, wdrażać dziecko do pracy w grupie, rozwijać wrażliwość dziecka oraz jego zdolności twórcze, a także umacniać jego wiarę we własne siły i w możliwości.

Treść nauki dla małych dzieci jest interakcją pomiędzy pojęciami, rozumowaniem naukowym, charakterem nauki i nauczaniem samym w sobie. Nie jest to przede wszystkim nauka informacji. Fakty oczywiście są ważne, ale dzieci muszą zacząć budować świadome zrozumienie podstawowych pojęć i to jak pojęcia te łączą się i odnoszą do świata, w którym żyjemy. Jednocześnie procesy myślowe i umiejętności naukowe są również ważne. Podczas opracowywania programu nauczania dla nauczycieli, skupiliśmy się w równym stopniu na badaniu naukowym i charakterze nauki, oraz na treściach podstawowych pojęć i tematów, które są badane. W procesie nauczania i uczenia się, są one nierozłączne, ale tutaj omówimy je oddzielnie.

icontexto-inside-facebook-1  icontexto inside youtube   

Kamera ON-LINE

Kamera-online1

Please publish modules in offcanvas position.

Free Joomla! template by L.THEME